בלוג אופניים חשמליים

אופניים חשמליים מחיר – מה הגורמים המשפיעים?

לצורך התמודדות עם מצב הפקקים בכבישים בארץ, רבים מאיתנו חשבו על קניית אופניים חשמליים לא פעם ולא פעמיים. האופניים החשמליים, מסוגלים לחסוך לרוכב עליהם דקות ארוכות מאוד של עמידה בכבישים, והזדחלות איטית לעבר היעד.
עם זאת, הניסיון מראה שמרבית האנשים, וגם אלו המתעניינים ברכישת אופניים חשמליים, לא מבינים כלל לא באופניים ולא בחשמל המניע אותם. כמו כן, מחיר האופניים נשאר בגדר תעלומה עבורם, שכן הם לא מבינים מה השפעת כל רכיב על המחיר הכולל, ומה סדר הגודל של המחירים עבור אופניים העונים לצרכיהם.
אז בואו נענה אחת ולתמיד על כל השאלות, בהתייחס לכלל המשתנים והאפשרויות.


הספק הסוללה


אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מחירם הסופי של אופנים חשמליים, אם לא המשפיע ביותר, הוא גודל והספק הסוללה. אופניים פשוטים, עם סוללה של 10-13 אמפר, יימכרו במחיר יחסית נמוך, בעוד שאם תעדיפו סוללה בעלת הספק של 16-20 אמפר, תאלצו להיפרד מסכום גבוה יותר.
כיום, רוב מוחלט של האופניים החשמליים בארץ הם בעלי מתח סטנדרטי של 48 וולט, אף שמפעם לפעם עדיין ניתן לראות דגמים קטנים ובסיסיים יותר – עם מתח של 36 וולט ואף פחות מכך. מבחינת ההספק הממוצע לאופניים חשמליים, ניתן לומר שהוא נע בטווח שבין 10-21 אמפר.
הספק הסוללה, קובע בעצם מה המרחק המקסימלי אליו יכולים להגיע האופניים תחת השפעת סוללה אחת ללא הטענה. בעוד שאופניים עם הספק נמוך (של כ- 10 אמפר) מתקשים להגיע למרחק של 30 קילומטרים, אופניים עם הספק גבוה יותר מסוגלים בקלות להגיע למרחק כפול.
יתרה מזאת, ניתן להסתכל על ההספק לא רק כגורם המשפיע על המחיר, אלא גם ככזה המושפע ממנו. כלומר, אם אתם מחפשים אופניים חשמליים, והחלטתם על תקציב מסוים – הספק הסוללה ייקבע כמובן בהתאם למחיר אותו תהיו מוכנים להשקיע.
לדוגמא, בתקציב של עד 5000 שקלים, הספק הסוללה באופניים אותם תמצאו יהיה באזור הנמוך של המספרים הדו ספרתיים. אך אם תעלו את התקציב בכמה אלפים בודדים, תגיעו להספקים הגבוהים ביותר, ותוכלו לרכוב מרחקים ארוכים יותר.


גלגלים ובלמים


גורם משמעותי נוסף בקביעת המחיר הוא הגלגלים. גודלם, מידת היציבות שלהם, והסוג שלהם – יכול להשפיע בכמה מאות שקלים על מחיר האופניים הכולל. באופן כללי, ככל שהגלגל יותר רחב, כך מחיר האופניים עולה.
גם הבלמים יכולים לשחק תפקיד חשוב במחיר האופניים הכולל. כיום, ניתן למצוא שני מנגנוני בלימה באופניים – בלמי קשת ובלמי דיסק. למרות שכיום, מרבית האופניים מיוצרים עם בלמי דיסק הנחשבים לאיכותיים יותר, אם אתם לא מבצעים שימוש חריג ומורכב באופניים, בחירה בבלמי קשת עשויה לקרב מעט את האופניים לתקציב שבחרתם.


בולם זעזועים


בולם זעזועים טוב הוא לא רק עבור רוכבי השטח המקצועיים, שכן הוא יכול להקל על הרכיבה לכל רוכב. ללא בולם זעזועים טוב, כל ירידת מדרגה קלה עלולה להיות מורגשת בכל הגוף, ובעיקר מעל המושב.
משמעות שיכוך מלא, היא קיום בולם זעזועים גם בחלק המזלג הקדמי וגם מתחת למושב האופניים. שילוב זה, משפר רבות את נוחות הרכיבה במשטחים לא חלקים כגון כביש משובש או כורכר. אך כמו כל דבר, עשוי לייקר את המחיר הכולל של האופניים עד למחיר של 5500 ואף יותר.
אז לסיכום, כמה עולים אופניים חשמליים?
תלוי בהספק הסוללה, במערכות הגלגלים והבלימה, בולמי הזעזועים ושיפורים אסתטיים. בכל מקרה, אם אתם מחפשים אופניים שיעמדו בתקציב שלכם, חשבו אילו שיפורים חשובים לכם ועל אילו תוכלו לוותר, ובכך, תשיגו את האופניים המתאימים לכם ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *